Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym

Numer katalogowy 2 301


1. ZASTOSOWANIE

Stanowisko przeznaczone jest do demonstracji funkcjonowania układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym z serwo na kolumnie kierownicy. Wyposażone ma być w elementy rzeczywistego układu kierowniczego z możliwością zmiany oporu ruchu przekładni oraz pomiaru prądu i napięcia zasilającego w układzie wspomagania.


2. MOŻLIWOŚCI


> Pod kolumną kierowniczą stanowiska zamieszczony jest pulpit pomiarowy sygnałów sterownika systemu. Zawiera on szereg gniazd bananowych, które ułatwiają zbieranie sygnałów z poszczególnych czujników i obwodów wykonawczych systemu (pomiary napięć, obserwacje przebiegów, tworzenie charakterystyk);

> Na pulpicie pomiarowym znajduje się potencjometr umożliwiający symulację prędkości pojazdu w zakresie od 0 do 140 km/h. Zmiana wielkości tego parametru pozwala na badanie zależności między natężeniem prądu, a oporem ruchu przekładni i prędkością pojazdu w układzie wspomagania;

> Stanowisko posiada szeregowe złącze diagnostyczne OBDII umożliwiające podłączenie przyrządów diagnostyki elektroniki pojazdowej takich jak KTS 5xx, MEGA MACS, ADP-124, ADP-186 lub inne. Możliwy ma być wtedy odczyt i usuwanie kodów błędów oraz podgląd bieżących parametrów systemu.

Do stanowiska dołączony jest opis zawierający propozycje ćwiczeń, umożliwiający poznanie zasady działania i metod diagnostycznych, mających zastosowanie w diagnostyce pojazdów, wyposażonych w układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym. Przedstawione w opisie metody pomiarowe przy wykorzystaniu multimetru i oscyloskopu (np. pomiar sygnału prędkości jazdy – symulacja ; sprawdzenie sygnału czujnika momentu skrętu ; pomiar prądu i napięcia na silniku elektrycznym przekładni kierowniczej) oraz ćwiczenia z zakresu testowania układu wspomagania za pomocą urządzenia diagnostycznego, stanowią integralną część procedur, mających zastosowanie podczas diagnostyki rzeczywistego układu w pojeździe.


3. BUDOWA

Główne komponenty stanowiska:

- kolumna kierownicza z zespołem przegubów

- przekładnia kierownicza zębatkowa ze zintegrowanym z kolumną kierowniczą siłownikiem elektrycznym

- dźwignia zmiany oporu ruchu przekładni

- silnik elektryczny wspomagania

- sterownik systemu wspomagania

- kierownica samochodowa

- pulpit pomiarowy z schematem ideowym i gniazdem diagnostycznym


Stanowisko wykonane jest w formie ramy ruchomej wytworzonej z profili lekkich. Całość konstrukcji metalowej pomalowana jest lakierem proszkowym dla zapewnienia estetyki i trwałości powłok lakierniczych.


4. DANE  TECHNICZNE

Max. pobór mocy

500 W

 

 

Napięcie zasilania

12 V DC

 

 

Wymiary

 

Szerokość:

500 mm

Długość:

1400 mm

Wysokość:

1200 mm

Waga

 

45 kg

 

 

 

 



Szczegółowe informacje na temat produktu można uzyskać kontaktując się bezpośrednio z nami.

 


 

Producent zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w produktach wynikających ze zmian w technologii wykonania, zmian obowiązujących przepisów i norm bezpieczeństwa oraz zmian wynikających z doświadczeń z eksploatacji sygnalizowanych przez użytkowników. Zmiany te nie powodują zmian w deklarowanych przez producenta cechach użytkowych produktów oraz ich specyfikacji technicznej.