System wtrysku paliwa Yamaha XJ6

Numer katalogowy: 1 506


WPROWADZENIE

W odpowiedzi na zapotrzebowanie szkolnictwa zawodowego wynikające z wprowadzenia nowego zawodu – Mechanik motocyklowy ( nr 723107 ) i kwalifikacji M.45 – Diagnozowanie i naprawa motocykli, firma Mechatronika Wyposażenie Dydaktyczne Sp. z o.o. opracowała tablicę demonstracyjną, systemu elektronicznego sterowania pracą silnika motocykla YAMAHA XJ6 . Współczesne motocykle, tak jak współczesne samochody, zostały wyposażone w zintegrowane systemy sterowania silnikiem, obejmujące zarówno sterowanie zapłonem mieszanki jak i sterowanie wtryskiem paliwa. Układy te, oprócz zapewnienia jak najlepszych osiągów silnika, mają też za zadanie zapewnienie odpowiedniej czystości spalin, dlatego wyposażono motocykle w katalizatory i sondy Lambda, zapewniające ich optymalną pracę. Stąd podobieństwo tych systemów do systemów stosowanych w samochodach osobowych. Jednocześnie specyfika rozwiązań stosowanych w motocyklach powoduje, że zawierają one sporo rozwiązań odmiennych lub nieobecnych w systemach sterowania samochodów.


ZASTOSOWANIE

Stanowisko przeznaczone jest do demonstracji funkcjonowania systemu sterowania pracą silnika w zakresie kąta wyprzedzenia zapłonu, oraz zmian dawki paliwa w funkcji temperatury, prędkości obrotowej, obciążenia i innych parametrów.


MOŻLIWOŚCI

Stanowisko demonstracyjne umożliwia przeprowadzenie ćwiczeń w zakresie :
a) badania charakterystyk czujników zastosowanych w systemie:
- potencjometru
- położenia przepustnicy
- czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym, czujnika
- pochylenia motocykla
- czujnika położenie/prędkości wału korbowego

b) badanie wpływu poszczególnych sygnałów dochodzących do sterownika na pracę systemu – czas wtrysku paliwa , kąt zapłonu:
- wartości temperatur
- ciśnienia w kolektorze ssącym
- prędkość obrotowa
- prędkość motocykla

c) badanie parametrów pracy układu zapłonowego – parametry pracy układu
pierwotnego i wtórnego układu zapłonowego
d) symulacja usterek w układzie elektrycznym – zwarcia i przerwy w obwodzie
e) symulacja wadliwych sygnałów czujników systemu – zmiana wartości sygnału poza zakres dopuszczalny
f) prowadzenie diagnostyki układu z wykorzystaniem mierników uniwersalnych i oscyloskopu
g) prowadzenie diagnostyki układu z wykorzystaniem autodiagnozy systemu
( kody błyskowe ) zgodnie z procedurą serwisową producenta motocykla


BUDOWA
Stanowisko wykonano w formie zamkniętego kasetonu z profili aluminiowych i płyty z tworzywa sztucznego. Zabudowane jest na ruchomej ramie wsporczej wykonanej z profili stalowych. Całość konstrukcji metalowej pokryta jest farbą proszkową dla zapewnienia estetyki i trwałości powłok lakierniczych.
DANE  TECHNICZNE

Max. pobór mocy

300 W

 

 

Napięcie zasilania

230V/50Hz

 

 

Wymiary

 

Szerokość:

1300 mm

Długość:

500 mm

Wysokość:

1780 mm

Waga

 

70 kg

 

 

 

Szczegółowe informacje, na temat produktu, można uzyskać kontaktując się bezpośrednio z nami.