ABS/ASR - system regulacji siły hamowania


Numer katalogowy 1 515
W ramach projektu „Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego” stanowisko demonstracyjne ABS/ASR - system regulacji siły hamowania, zostało wskazane na liście
Rekomendowanego wyposażenia pracowni i warsztatów szkolnych -
Pracownia mechatroniki pojazdowej

 
 
ZASTOSOWANIE
 
Stanowisko przeznaczone jest do prezentacji funkcjonowania systemu automatycznej regulacji siły hamowania – ABS oraz systemu zapobiegającemu poślizgowi kół – ASR,   w pojazdach samochodowych z wykorzystaniem sterownika mikroprocesorowego oraz procedury odpowietrzania układu hamulcowego z systemem ABS / ASR.
 
 
MOŻLIWOŚCI
 

Do stanowiska dołączony jest opis ćwiczeń, umożliwiających poznanie zasady działania i metod diagnostycznych mających zastosowanie w diagnostyce pojazdu wyposażonego w układ bezpieczeństwa typu ABS/ASR firmy Bosch.

Wykonane zostało tak, aby możliwe było prowadzenie ćwiczeń laboratoryjnych mających na celu pomiary napięć i przebiegów sygnałów wejściowych i odpowiedzi sterownika na dynamiczne zmiany tychże sygnałów wejściowych oraz obserwacja zmian ciśnienia w obwodach hydraulicznych.

Możliwa jest prezentacja normalnych stanów pracy sterownika w warunkach symulowanej jazdy, hamowania oraz hamowania z reakcją systemu ABS na zbyt duże opóźnienia. Ponadto możliwe jest prezentowanie działania systemu ASR zapobiegającemu poślizgowi kół. Stanowisko umożliwia również pokaz reakcji systemu na najczęściej występujące typy awarii, tj. przerw w obwodach czujników kół lub obwodów wyjściowych, tj. zaworów elektrohydraulicznych, lub zbyt małej wartości sygnałów sterujących (amplitudy tych sygnałów).

Możliwy jest pomiar następujących sygnałów:

>  Napięć czterech czujników prędkości obrotowej kół

>  Charakterystyki napięcia z czujników w funkcji prędkości obrotowej wieńca zębatego

>  Charakterystyki napięcia z czujników w funkcji szerokości szczeliny dla określonej prędkości wirowania

>  Głębokości modulacji amplitudy sygnału czujników będącej skutkiem „bicia” wieńca zębatego w funkcji szerokości szczeliny

>  Wartości ciśnienia w obwodach hydraulicznych (w pompie hamulcowej oraz po korekcji przez system ABS/ASR)
 
Przełączniki symulacji   usterek umożliwia realizację   stanów awaryjnych w wybranych obwodach oraz obserwację reakcji systemu sterowania na powstałą awarię.
 

Stanowisko posiada szeregowe złącze diagnostyczne OBDII służące do podłączania narzędzi diagnostycznych, takich jak KTS 5xx, MEGA MACS, ADP-124, ADP-186 lub inne. Możliwy jest wtedy odczyt i usuwanie kodów błędów, podgląd bieżących parametrów systemu i wiele innych funkcji takich jak np. tzw. test podzespołów czy procedura odpowietrzania układu hamulcowego.

 
DANE TECHNICZNE

 

Max. pobór mocy

400 W

 

 

Wymiary

 

Szerokość:

1300 mm

Długość:

500 mm

Wysokość:

1780 mm

Waga

80 kg

 

 



Płyn hamulcowy



Typ:  DOT 4

 

 

 
Szczegółowe informacje, na temat produktu, można uzyskać kontaktując się bezpośrednio z nami.