Stanowisko testowania iskrowników lotniczych STI- 1



Stanowisko służy do kompleksowego testowania iskrowników lotniczych na specjalnie do tego celu skonstruowanym urządzeniu.

Stanowisko zbudowane jest w postaci jednorodnego bloku z:
  • Blok zasilania, okablowanie i systemem bezpieczeństwa,
  • Blok sterujący i kontrolny,
  • Podwójny dwukierunkowy, regulowany napęd iskrowników.
  • Iskiernik
  • Sonda indukcyjna momentu zapłonu,

Stanowisko umożliwia wykonanie następujących czynności:
  • testowania iskrowników lotniczych serii S-20/S-200 i ich zamienników stosowanych w 4-6 cylindrowych silnikach lotniczych firmy Continental,
  • sprawdzenie pracy iskrownika zgodnie z procedurą firmy Continental podaną w „Publication X42002-3”,
  • pomiar rzeczywistej zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu podczas zmiany prędkości obrotowej iskrownika,
  • testowanie iskrowników prawo i lewo obrotowych,
  • odczyt regulowanej aktualnej prędkości obrotowej i kąta zapłonu,
  • kontrolę pracy iskrownika poprzez obserwację wyładowań na iskierniku,

Testowanie innych typów iskrowników ze względu na odmienny sposób mocowania może być niemożliwe. W celu dostosowania urządzenia do innych typów iskrowników należy skontaktować się z producentem stanowiska.