Stanowisko prędkościomierza lotniczego i kąta natarcia samolotu
Stanowisko dydaktyczne służy do pokazania budowy, elementów składowych i funkcjonowania prędkościomierza lotniczego z wykorzystaniem rurki Pitota oraz czujnika i wskaźnika kąta natarcia statku powietrznego.
W skład stanowiska wchodzą następujące podzespoły:
- Blok zasilania
- Wytwornica strumienia powietrza
- Zestaw wskaźników lotu
- Rurka Pitota
- Czujnik kąta natarcia
- Panel sterowania wytwornicą strumienia powietrza
- Gniazda elektryczne i pneumatyczne
Stanowisko umożliwia prezentację:
- Pracy prędkościomierza lotniczego w rzeczywistym strumieniu powietrza,
- Pracy wskaźnika i czujnika kąta natarcia w rzeczywistym strumieniu powietrza,
- Pracę grzałki przeciwoblodzeniowej rurki Pitota i jej parametrów elektrycznych,
- Pracę grzałki czujnika kąta natarcia i ich parametrów elektrycznych,
- Symulowanej pracy wysokościomierz barometrycznego.
- Demonstrację, naukę i sprawdzenie umiejętności serwisowych, przebiegów elektrycznych na gniazdach elektrycznych wyprowadzonych na tablicy
- Demonstrację i kontrolę ciśnień powietrza na ciśnieniomierzu podłączonym do gniazd króćców powietrza prędkościomierza i wysokościomierza
Tablica dydaktyczna w sposób kompleksowy zapoznaje z rzeczywistą pracą prędkościomierza, oraz demonstruje wychylanie czujnika kąta natarcia w strumieniu powietrza i jego wpływ na wskazania wskaźnika kąta natarcia.
Stanowisko wyposażone jest w komputer z zawartością podstawowych zagadnień tematyki lotniczej, przykładowych ćwiczeń i dokumentacji technicznej.